Steun van trouwe klanten
Beide modezaken hebben veel trouwe klanten. “Daarmee zijn wij erg blij,” zegt Annet. “We voelen ons gesteund, ontvangen soms zelfs taartjes. We lijden veel verlies en het moet niet te lang meer duren. Wij blijven actief; maken filmpjes voor Facebook, nemen bestellingen aan en Facetimen met klanten. Vijf minuten na de persconferentie hadden we al afspraken. Zo kunnen we de klant weer ‘live’ begeleiden en adviseren, zo fijn!”
Toeloop in gezellig Tiel
Ook Annemiek Wuite heeft al een paar klanten in de agenda gezet: “Met zo’n acht stellen per dag redden wij het. Maar we missen de toeloop, ook die van toeristen. Zij vinden Tiel heel gezellig, het centrum is compact en het is leuk shoppen hier. Dat zien veel Tielenaren vaak niet eens meer.” In haar etalage heeft zij nummertjes op de kleding van de etalagepoppen geprikt. Zie je iets leuks, dan kun je dat nummer doorbellen, -appen of -mailen. “Je moet creatief zijn, maar wilt zoveel meer.”
Meedenken, helpen en krachten bundelen
Ben Brink: “Dat begrijp ik goed. Als gemeente doen wij ons best om binnen de maatregelen, waaraan wij ons houden en waarop wij handhaven, zoveel mogelijk te helpen. Bij het wekelijkse overleg van de Veiligheidsregio brengen wij steeds de situatie van onze ondernemers onder de aandacht. Burgemeester Hans Beenakker geeft voorzitter Bruls input mee voor het Veiligheidsberaad om te bespreken waar maatwerk en perspectief mogelijk is. Ook blijven wij ondernemers de ruimte geven om creatief te zijn en denken wij mee over wat er wél mogelijk is. Dat hebben wij bij de versoepelingen afgelopen zomer ook gedaan. Met ondernemersvereniging Hart van Tiel zitten wij al om de tafel. Wij willen promotieplannen maken voor het moment dat er meer versoepelingen komen. Samen bundelen we de krachten!”